tiistai 27. maaliskuuta 2012

Aknepäivitystä

Olen seurannut nyt hiukan enemmän millä hakusanoilla blogiini eksytään. Useimmat olivat eksyneet hakusanoillla Oricyclin hinta tai Avitcid hinta. En olekaan maininnut näiden hintoja mutta voisin mainita mitä olen itse käyttänyt.

100 pillerin 500mg Oricyclin purkki maksaa ilman kelakorvauksia 19,95€. Avitcid 0.025% emulsiovoide maksaa tiettävästi 17€, kun tuosta ei saa enää yhtään selvää. Kelakorvauksineen yhdessä ne maksoivat n.28€. Skinoren- emulsiovoide, mikä on nyt minulla uutena viikon takaisesta lääkärireissusta, maksoi 14,96€ ilman kelakorvauksia.

Siis jäi kertomatta viime viikkoisesta lääkärireissusta ihotautilääkärillä. Sain vielä lisää Oricyclineja ja nyt Skinoren- nimistä emulsiovoidetta, jonka ei lääkärin mukaan pitäisi kuivattaa ihoa paljon vaan kosteuttavan. Lääkäri sanoi, että ihoni on taipuvainen atooppiseen ekseemaan. No pienenä minulla tuli atooppist ihottumaa kananmunasta, nyt sitä tulee kuitenkin näistä aknevoiteista. Minulla on myös siitepölyallergia sekä heinänuha, eläinallergiaakin on ja raakojen hedelmien ja kasvisten kanssa esiintyy ristikkäisallergiaa siitepölyallergian takia. Huoh näitä kaikkia rajoituksia. Skinoren aiheuttaa minulle siis atooppista ihottumaa. 3kk päästä pitäisi näyttää uudelleen lääkärille sitten mitä on tapahtunut iholle.

2 kommenttia: